Contemporary Media in World and Pakistan
The definition of contemporary is existing at the same time or present time period. Media is the plural of a word that came directly from the latin word data. So there you have it "Contemporary Media" is a form of present technology.
CNN
The Cable News Network (CNN) is an American basic cable and satellite television channel that is owned by the Turner Broadcasting System division of Time Warner. It was founded in 1980 by American media proprietor Ted Turner as a 24-hour cable news channel; however, by April 2016, a CNN executive officially described the channel as "no longer a TV news network" and instead as "a 24-hour global multiplatform network."Upon its launch, CNN was the first television channel to provide 24-hour news coverageand was the first all-news television channel in the United States.While the news channel has numerous affiliates, CNN primarily broadcasts from the Time Warner Center in New York City, and studios in Washington, D.C. and Los Angeles. Its headquarters at the CNN Center in Atlanta is only used for weekend programming. CNN is sometimes referred to as CNN/U.S. to distinguish the American channel from its international sister network, CNN International.
BBC
The British Broadcasting Corporation (BBC) is a British public service broadcaster. It is headquartered at Broadcasting House in London, and is the world's oldest national broadcasting organization  and the largest broadcaster in the world. The BBC is a statutory corporation, independent from direct government intervention, with its activities being overseen by the BBC Trust (formerly the Board of Governors). The BBC operates several television channels in the UK of which BBC One and BBC Two are the flagship television channels. In addition to these two flagship channels, the BBC operates several digital only stations: BBC Four, BBC News, BBC Parliament, and two children's channels, CBBC and CBeebies.
Voice of America (VOA) is a United States government-funded multimedia news source and the official external broadcasting institution of the United States. VOA provides programming for broadcast on radio, TV, and the Internet outside of the U.S., in English and some foreign languages. The Voice of America is fully funded by the U.S. government. VOA radio and television broadcasts are distributed by satellite, cable and on FM, AM, and shortwave radio frequencies. They are streamed on individual language service websites, social media sites and mobile platforms. VOA has affiliate and contract agreements with radio and television stations and cable networks worldwide. Some scholars and commentators consider the Voice of America to be a form of propaganda, although this label is disputed by others.
Al Jazeera is a Doha-based state-funded broadcaster owned by the Al Jazeera Media Network, which is partly funded by the House of Thani, the ruling family of Qatar. Initially launched as an Arabic news and current affairs satellite TV channel, Al Jazeera has since expanded into a network with several outlets, including the Internet and specialty TV channels in multiple languages.Al Jazeera is among the largest news organizations with 80 bureaus around the world. Al Jazeera is owned by the government of Qatar. While Al Jazeera officials have stated that they are editorially independent from the government of Qatar, this assertion has been disputed.
The original Al Jazeera channel's willingness to broadcast dissenting views, for example on call-in shows, created controversies in the Arab States of the Persian Gulf. The station gained worldwide attention following the outbreak of war in Afghanistan, when it was the only channel to cover the war live, from its office there. Al Jazeera has been called a propaganda outlet for the Qatari government and its foreign policy, by analysts and by news reporters, including former Al Jazeera reporters.
AP 
The Associated Press (AP) is an American multinational nonprofit news agency headquartered in New York City. The AP is owned by its contributing newspapers, radio, and television stations in the United States, all of which contribute stories to the AP and use material written by its staff journalists. Associated Press is a not-for-profit news cooperative formed in the May 1846[3] by five daily newspapers in New York City to share the cost of transmitting news. When the AP was founded, news became a salable commodity. AP entered the broadcast field in 1941 when it began distributing news to radio stations; it created its own radio network in 1974. In 1994, London-based Associated Press Television (APTV) was founded to provide agency news material to television broadcasters.
Reuter
Reuter was established in 1851 by Paul Julius Reuter in England. Reuter provided free trial service to the newspapers in 1858. It is delivering news to media in 15 countries. It is an international news agency headquartered in Canary Wharf, London, England, United Kingdom. Reuters transmits news in English, French, Arabic, Spanish, German, Italian, Portuguese, Russian, Japanese, Korean, Urdu, and Chinese. The Reuters News Agency employees some 2,500 journalists and 600 photojournalists in about 200 locations worldwide. Reuters journalists use the Reuters Handbook of Journalism as a guide for fair presentation and disclosure of relevant interests, to maintain the values of integrity and freedom upon which their reputation for reliability, accuracy, speed and exclusivity relies





AFP
AFP was established in France. It has 12000 subscribers in 160 countries and is distributing news in six languages. Agence France-Presse (AFP) is an international news agency headquartered in Paris, France. It is Founded in 1944, AFP is the third largest news agency in the world, after the Associated Press (AP) and Reuters. AFP has regional offices in Nicosia, Montevideo, Hong Kong, and Washington, D.C., and bureau in 150 countries. AFP transmits news in French, English, Arabic, Portuguese, Spanish, and German.
Geo TV (trademarked GEO TV) or Geo Television is a Pakistani television channel established in May 2002 and owned by the Independent Media Corporation. The channel began test transmission on 14 August 2002, with regular transmission beginning 1 October 2002. Geo News is a private Pakistani news channel, owned and operated by Jang Group. Geo is an Urdu word meaning Live. Geo Television Network began with Geo TV and has since launched several other Pakistan-based channels, including:
Geo Entertainment, GEO News - an Urdu news channel,GEOTez - Pakistan 1st headlines news channel, GEO Super - a 24-hour sports channel devoted mainly to cricket, with a secondary focus on boxing, football, tennis and field hockey, GEO Kahani Urdu Entertainment Channel.In addition, until 2008, the network also operated an English language station called GEO English.
Star network
In 2009, News Corporation restructured STAR Asia into 3 units – STAR India, STAR Greater China and Fox International Channels Asia. Purchase of STAR TV in 1992 was based on a theory of media globalization assuming that people across nations and languages will watch the same TV programs. The original plan for STAR TV was to broadcast popular American shows to Asian audience with as little effort as possible. However the plan was unsuccessful and STAR TV had to invest on local branches to make local shows.
Star India (formerly STAR TV India) is an Indian media and entertainment company, owned by 21st Century Fox. It is headquartered in Mumbai, Maharashtra. STAR India's portfolio includes 58 channels in eight languages.

